Hoe 'chemisch' is chemisch eigenlijk (vs. 'natuurlijk')?

jeudi 23 juillet 2015

Ik stoor me best regelmatig aan papegaai gedrag waarbij bijvoorbeeld iemand met claims komt over een product waarin hij/zij beweert dat het product volledig 'natuurlijk' is en dus gezond voor je lichaam. De voedingsindustrie schermt uiteraard behoorlijk met dit soort claims, het geeft een lekker authentiek karakter aan je eten wat gevoelsmatig resulteert in een gezondere maaltijd. Placebo-effect is ook een effect denk ik dan maar.

Nu was ik me zo aan het bedenken, buiten dat elke individuele stof haar eigen kenmerken en dus voor- en nadelen heeft, dat een chemisch proces toch niets meer of minder is dan een 'door mensen aangestuurd biologisch proces', waardoor je dus zou kunnen stellen dat het alsnog een natuurlijk proces is (de mens is per slot van rekening ook een product van de natuur). Het blijft het genereren van een reactie tussen twee of meer stoffen, net zoals dit in primaire natuurlijke omstandigheden ook gebeurd. Ofwel chemisch = natuurlijk.

Kan iemand met wat meer kennis hier zijn helder licht over laten schijnen?


Hoe 'chemisch' is chemisch eigenlijk (vs. 'natuurlijk')?

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire

Copyright © 2010 Game Star | Free Blogger Templates by Splashy Templates | Layout by Atomic Website Templates