Bicep training lukken niet (geen groei)

mercredi 22 juillet 2015

Ik ben nu ruim een jaar bezig met het trainen van mijn lichaam. Ondanks het feit dat mijn spieren ongelofelijk langzaam lijken te groeien ben ik ongeveer een 6 a 7 kilo aan spieren aangekomen in die tijd.

Ik train veel buikspieren, borst spieren en mijn bicep en triceps. Ik weet niet wat het precies is maar op een of andere manier krijg ik mijn biceps en triceps niet aan het groeien. Het is best wel frustrerend.

Als ik biceps aan het doen ben dan probeer ik meestal 5 tot 7 sets van 10 te doen. Het probleem is echter dat ik op een gegeven moment de gewichten niet meer omhoog krijg. Het is alsof de power gewoon op is in mijn armen zeg maar. Maar voel verder niks branden ofzo. Ik ben vrij nieuw op het gebied van trainen maar vraag me wel af wat er precies verkeerd gaat. Moet ik veel lichter gaan trainen met meer reps of juist zwaarder met minder reps. Het vreemde is wel dat ik na de 5de set echt het gevoel heb alsof mijn biceps uit mijn vel knappen zo strak voelen ze dan aan. Ook als ik dan in de spiegel kijk lijkt het wel of ze twee keer zo groot geworden zijn (bij wijze van spreken) echter de volgende dag zijn het weer net 2 thee zakjes. Ook verder geen spierpijn.

Als ik dan naar mijn buikspieren kijk dan zie ik in een jaar tijd echt dat ze gegroeid zijn en de eerste 4 blokjes zijn al goed zichtbaar. Ik doe hiervoor dragon flags en na 5 sets van 10 is het net of deze op het punt staan af te scheuren. Hierbij heb ik vervolgens ook 2 tot 3 dagen spierpijn. Dit werkt dus wel...

Maar bij mijn Biceps blijft het een probleem... Ik moet er nog wel even bij zeggen dat ik beperkte middelen heb omdat ik thuis train en geen fancy dure apparaten heb staan.

Heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat mijn biceps en triceps wel gaan groeien. Of heeft het bij mij gewoon echt geen zin?


Bicep training lukken niet (geen groei)

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire

Copyright © 2010 Game Star | Free Blogger Templates by Splashy Templates | Layout by Atomic Website Templates