Deadlift: tweede rep makkelijker dan de eerste

jeudi 23 juillet 2015

Ik heb zo lang ik deadlift al te maken met het feit dat mijn theoretische max een stuk lager ligt dan mijn echte. Vorige week deed ik bijvoorbeeld 5x180 (theoretisch 203), vandaag kreeg ik 1x190 maar 5 cm van de grond. Mijn tweede rep is dan ook altijd makkelijker dan de eerste. Hebben meer mensen daar last van?

Paar opmerkingen en verduidelijkingen:
- Ik lift alle reps met deadstop. Geen bounces dus.
- Niet iedereen is even goed in maxen, maar het verschil is wel erg groot.
- Bij de eerste rep heb je geen concentrische beweging, vanaf rep 2 wel een beetje. Stretch reflex kun je het niet noemen denk ik, maar zou dat ermee te maken kunnen hebben? Zie vraag en eerste antwoord hier, ik vind het wel plausibel klinken.
- Gerelateerd hieraan: ik probeer echt maximaal spanning op te bouwen en de slack uit de bar te halen voor lift-off.
- Voor zover ik weet heb ik geen verschillen in setup van rep 1 naar rep 2, heupen even hoog e.d.

Belangrijk ook: wat kan ik eraan doen? Meer sets van minder reps, zodat ik vaker een eerste rep doe? Meer zware singles trekken?


Deadlift: tweede rep makkelijker dan de eerste

0 commentaires:

Enregistrer un commentaire

Copyright © 2010 Game Star | Free Blogger Templates by Splashy Templates | Layout by Atomic Website Templates